Kako početi meditirati?

Praktični savjeti za meditaciju koji će olakšati život svakom početniku

Ugodno se smjestite i sjedite uspravnih leđa
Ukoliko je potrebno možete se leđima nasloniti na zid, ormar ili što već imate u blizini. Nemojte ležati jer su tada puno veće šanse da zaspete.

Pratite dah
Postoji niz različitih meditacija. Jedna od jednostavnijih je praćenje daha. Jedino što trebate učiniti je pratiti dah, odnosno zrak kako ulazi kroz nosnice u pluća pa u trbuh i izlazi iz trbuha, kroz pluća i nosnice. U tom procesu treba biti samo pasivni promatrač i ni na koji način ne utjecati na svoje disanje.

Disanje treba biti prirodno, sasvim obično, kako je i inače.

Budite sami s vlastitim mislima, to je najveće postignuće

Naš jedini zadatak je mirno sjediti u trenutku i promatrati zrak kako ulazi i izlazi iz tijela i to je sve. I tu kreću svi problemi ovoga svijeta jer ljudi danas na sve moguće načine bježe od sebe, pa biti sam s vlastitim mislima mnogima nije najugodnije iskustvo.

Um će vas sabotirati na sve moguće načine
Da stvar bude gora u namjeri da meditirati vaš um će vas sabotirati na sve moguće načine. Govorit će vam da ste gledani, da je to što radite glupo, da vas bole kukovi od sjedenja te da se zato hitno morate pomaknuti iz položaja u kojem meditirate, možda će vas svrbjeti nos ili noga, žuljati sjedne kosti, možda naglo postanete žedni ili dobijete neopisivu potrebu da provjerite jeste li ugasili štednjak, uz to se možda počnete i ljutiti na nekoga ili smišljati recepte za tortu te tko zna što sve vam još vaš um neće servirati.

No, jedino što morate je propustiti sve te misli i ne ulovite se za njih, a to je često teže nego se čini.

Meditirati može baš svatko
Meditaciju preporučam svima jer nema nikakvih negativnih nuspojava.

Meditacija heklanjem
Ipak, nekim osobama meditiranje može ići nešto teže pa sam zato osmislila meditaciju heklanjem, koja je svojevrsna pripremna meditacija.

Tekst je izvorno objavljen na portalu Moj Biz.com